بسیاری از کارآفرینان می گویند اگر تجربه امروز خود را در زمان شروع کار در اختیار می داشتند همه چیز فرق می کرد. کارآفرینی مسیری پر پیچ و خم است که موانع و مشکلات آن برای هر فرد متفاوت است اما می توان از تجربه دیگر کارآفرینان استفاده خوبی برد. در ادامه ۱۰ مطلب که قبل از شروع کارآفرینی باید بدانید را با هم مرور خواهیم کرد:
۴۲ درصد از محصولات جدید شکست می خورند چون نیازی به آنها نیست؛ درست شنیدید؛ ۴۲ درصد از محصولات چون کسی آنها را نمی خواست. بهتر است به جای تلاش برای ایجاد یک محصول شگفت انگیز و جدید دنبال یک مشکل برای حل کردن بگردید. هر جا مشکلی باشد نیازی هم هست.
هر جا مشکلی باشد نیازی هم هست.
حتی داستان هایی که برای موفقیت یک شبه تعریف می شوند مثل یاهو و آمازون هم سه سال طول کشید تا به نتیجه خوبی برسند. اکثر شرکت ها هم حداقل بیش از ۱۰ سال برای موفقیت زمان نیاز دارند. اگر می خواهید یک کارآفرین موفق باشید باید خود را برای یک مسیر طولانی آماده کنید.
موفقیت یک شبه بیشتر یک رویای شیرین است تا یک واقعیت…
موفقیت شما از نقاط قوت شما نشأت می گیرد. همین طور اکثر زمان شما روی این بخش صرف می شود. همه ما نقاط ضعف زیادی داریم ولی می توانید با برون سپاری یا استخدام افراد مناسب آنها را پوشش دهید. توجه به نقاط ضفع تمرکز شما را از قدرت های تان به هم می زند و زمان شما را تلف می کند؛ اعتماد به نفس شما را می گیرد و فایده ای برای شما ندارد.
ما نمی توانیم همه کارها را خودمان انجام دهیم و حتما به یک تیم نیاز داریم اما اطمینان حاصل کنید که بهترین تیم را دور خود جمع کرده اید. ۲۹ درصد از استارتآپ ها به این دلیل شکست خورده اند که تیم درستی دور هم جمع نشده بودند. پس باید زمان لازم را برای ارزیابی تیم مورد نیاز و استخدام افراد مورد نظر صرف کنید
شکست جزئی جدانشدنی از موفقیت است؛ نه تنها انتظار آن را داشته باشید بلکه برای آن برنامه ریزی کنید. بهترین راه برای مواجهه با شکست سریع شکست خوردن، تطبیق پیدا کردن و دوباره تلاش کردن است. بدترین کار این است که به آرامی شکست بخورید و دست روی دست بگذارید تا همه چیز خودش درست شود. شما باید سریع تشخیص دهید که چه چیزی درست کار می کند و چه چیزی خراب است تا آن را درست کنید.
اگر شما خودتان ارزش پیشنهادی محصولتان را نمی شناسید غیرممکن است که مردم آن را بشناسند و در نتیجه از شما خرید نخواهند کرد. ارزش خود را تا می توانید ساده و واضح معرفی کنید تا مردم برای تصمیم گیری در مورد خرید از شما راحت اقدام کنند.
خیلی از استارتاپ ها و کارآفرینان نمی دانند مشتری مورد نظر و ایده آل آنها کیست. وقتی مشتری خود را نمی شناسید بازاریابی شما تقریبا غیرممکن است. وقتی مشتری را نمی شناسید چگونه می خواهید او را پیدا کنید؟ هر چه مشتری خود را دقیق تر بشناسید بازاریابی شما دقیقتر و مفیدتر خواهد بود و در نتیجه فروش بهتری خواهید داشت.
وقتی مشتری را نمی شناسید چگونه می خواهید او را پیدا کنید؟
حتما این جمله معروف را شنیده اید که همیشه حق مشتری با است. اما باید بگوییم که هر مشتری هم برحق و درست نیست. نباید از کارنکردن با یک مشتری بترسید. گاهی اوقات باید به خاطر کاهش شدید سود یا زحمت زیاد از خیر یک مشتری گذشت. مشتریانی وجود دارند که ما به آنها “مشتری بد” می گوییم. آنها را به حال خود رها کنید و با تمام توان دنبال مشتری درست بگردید.
اشتباهات و شکست ها فرصت هایی طلایی برای یادگیری هستند اما لازم نیست شما همه اقسام شکست را تجربه کنید تا از آن یاد بگیرید. بیش از ۸۰ درصد استارتآپ ها شکست می خورند؛ بررسی کنید که به چه دلیلی شکست خورده اند تا در همان دام نیفتید. با این کار در زمان، هزینه و انرژی صرفه جویی کرده اید.
فروش مثل اکسیژن است، بدون فروش همه ما می میریم، به همین راحتی! شاید فرآیند طراحی محصول، بازاریابی، برندینگ، برنامه ریزی و استخدام شما عالی باشد اما فراموش نکنید که شما در این کسب و کار حضور دارید که پول درآورید و پول درآوردن بدون فروش ممکن نیست. این که شما یک محصول عالی؛ یک هدف بشردوستانه یا مفید از نظر اجتماعی دارید کافی نیست، فروش نباشد همه چیز تعطیل است!
برچسب ها :
مطلب بسیار جالبی بود ممنون