search

افزایش قدرت خلاقیت با تمرین های جذاب

افزایش قدرت خلاقیت با تمرین های جذاب

روبن لاندا (Robin Landa)، استاد دانشگاه، طراح و نویسنده‌ای است که بیش از ۲۰ عنوان کتاب در حوزه برندینگ، تبلیغات، خلاقیت، طراحی و هنر منتشر کرده است. او روش‌هایی را برای افزایش قدرت خلاقیت پیشنهاد می‌دهد که می‌توان برای پروژه‌های مختلف از جمله لوگو، پوستر، کتاب، محصول و غیره از آنها بهره گرفت. با الهام از این تمرین‌ها می‌توانید انواع دیگری را طراحی و اجرا کرده و تفکر خلاق خود را تقویت کنید.

۱. تشابه یا قیاس بصری به وجود آورید

به تشابه‌ها و مقیاس‌ها بیندیشید. به جای نشان دادن تصویر محصول، به موارد مشابه آن فکر کنید و یا قیاس به وجود آورید. نکته این تمرین اغوای بیننده است، از این طریق می‌توانید بدون نمایش مستقیم محصول توجه افراد را نسبت به آن جلب کنید.

مثال:

برای اینکه نشان دهید همه مردم نمی‌توانند تغذیه مشابه داشته باشند، یک تشابه بصری به وجود آورید و از طریق آن اهمیت محافظت از گونه‌های مختلف گیاهان را نمایش دهید.

 از گیاه کاکتوس به عنوان یک تشبیه بصری استفاده کرده و زبر و خشن بودن ماده‌ای خاص را نشان دهید.

۲. صدا را نمایش دهید

صدایی را به یک کلمه نسبت دهید. هدف از این تمرین اثبات امکان استفاده از هنر بصری برای نشان دادن دیگر حواس است.

مثال:

نوعی صدا مانند «خش‌خش» و یا «هیس» را در نظر بگیرید و آن را طوری طراحی کنید که نمایانگر همان صوت یا عمل باشد.

عنصری بصری را در نظر بگیرید و آن را طوری نمایش دهید که به نظر برسد صدایی از آن شنیده می‌شود.

۳. ساختن

با چیزهای معمولی که در دسترستان است شیئی را بسازید که موضوعی خاص، مانند زندگی یا مرگ را نشان دهد. با این تمرین متوجه می‌شوید که راه‌های زیادی برای توصیف بصری موضوعات وجود دارد.

مثال:

مقداری کاغذ چاپ شده از انواع مختلف مانند روزنامه، مجله یا کاغذ کادو را بیابید و با آنها ترکیبی رنگی درست کنید، به نحوی که ترکیب ساخته شده مفهوم «تولد» را نشان دهد.

اشیاء دست دوم یا بدون مصرفی را بیابید که با موضوعی خاص مرتبط باشند، سپس آنها را به صورت شیئ سه‌بعدی شکل دهید و از آن عکس بگیرید.

۴. مقایسه بصری

افزایش قدرت خلاقیت

دو چیز کاملا متفاوت مانند بیابان و دریاچه را کنار هم قرار دهید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید؛ و یا اشیاء مشابه مانند مخمل و خز را نسبت به هم بسنجید. این تمرین جهت درک قدرت ابزارهای بصری، برای انجام مقایسه است.

مثال:

دو تصویر کلوزآپ از بافت کتان و پشم را تهیه کرده و آنها را با هم مقایسه کنید.

معماری دوره ویکتورین را با کلیساهای دوره باروک مقایسه کنید.

برچسب ها :

با عضو شدن در خبرنامه از آخرین اخبار جشنواره مطلع شوید

نظرات کاربران

perm_identity

email

mode_edit

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است !